ENERJİ TASARRUFLU YAPILAR 2014
Projenin İçeriği;
Bu proje İnşaat Bölümünden 20 öğrenci,10 öğretmen ve Elektrik- Elektronik ve Otomasyon Bölümünden 10 öğretmen ve 10 öğrenci olmak üzere 4 grup ve 4 akışlı dır. Bu proje ile katılımcılar mesleki becerilerini geliştirerek, kazanımlarını okul ve iş çevrelerinde paylaşarak yaygınlaştırıp topluma kazandıracak, aynı zamanda yurt dışı deneyimi ile de kişisel gelişimlerine önemli katkılar sağlayacaklardır.
Binaların, enerjiyi tasarruflu kullanabilecek şekilde planlanması enerji tasarrufunda en önemli etkendir. Bölgenin hakim rüzgar, kuzey-güney yönü, gibi enerjisel doğal etkenler göz önünde bulundurularak yapıların tasarlanmasına dikkat edilmelidir. Bu sayede enerji tüketiminde önemli bir avantaj sağlanacaktır.
Akıllı Ev Sistemleri; enerji kullanımında büyük oranda tasarruf sağlamaktadır. Şu anda lüks olarak görülen bu sistemler, uzun vadede kendini amorti etmekte ve çevreye de önemli katkılar sağlamakta ve bu sistemin eğitimini alan kişilerin de istihdam edilebilirlikleri artırmaktadır.
Projenin Amaçları;
Erasmus+'ın özel amaçlarına uygun olarak;
— Temel beceri ve yeterliliklerin iş gücü piyasasındaki arz-talep uyumuna ve toplumsal bağların güçlendirilmesine yapacakları katkıya özel bir önem vererek; özellikle öğrenme özellikle öğrenme hareketliliğine daha fazla fırsat sunmak ve eğitim ve öğretim ve iş dünyası arasındaki işbirliğini güçlendirmek suretiyle, bu yeterlik ve becerilerin seviyesini yükseltmek.
—Özellikle eğitim ve öğretim sağlayıcılar ile diğer paydaşlar arasında artan ulusötesi işbirliği aracılığıyla, eğitim öğretim kurumları seviyesinde kalitede iyileşmeleri, yenilik mükemmelliğini uluslararasılaşmayı teşvik etmek,
—BİT leri kullanabilen, kişisel ve mesleki gelişimini sağlamış, sektörün ihtiyaçlarına cevap verebilecek seviyeye gelmek,
—İş hayatında, projelendirme aşamasında yapı sahiplerinin isteklerini, enerjinin verimli kullanımını sağlayacak şekilde planlama yapmaya yönlendirmek ve bunu topluma yaymak,
—Birliğin geniş dil çeşitliliği ile kültürlerarası farkındalığı teşvik etmek ve dillerin öğrenim ve öğretiminde iyileşme sağlamak,
—Akıllı ev sistemleri ile enerjinin gereksiz kullanımının önüne geçilmesinin lüks değil zorunluluk olduğunun bilincine varmak,
—Yapı tasarımında; doğal enerji kaynakları olan dış etkenlere göre mahal ve malzeme tasarımı yapılması gerekliliğini, okul öğrencileri, sektör çalışanları ve dolaylı olarak ta yapı sahiplerini bilinçlendirmek,
—Yurt dışı eğitiminde kazanılan yeterliliklerin daha iyi tanınmasını sağlamak
—Eğitim, iş gücü ve girişimcilik arasındaki sinerji ve geçişleri güçlendirmek,
Katılımcılar;
Öğrenici,
İnşaat Mimari Dalında 11 ve 12. sınıf öğrencilerinden 20 kişi
Personel,
Mesleklerinde başarılı, ideal sahibi, kazanımları ülkesinde uygulayacak vizyona sahip, kendine güvenen personel,
İnşaat ; 10 kişi
Elek-Elkt, Otm ; 10 kişi
Faaliyetler;
Her 3 grup için,
1.Hazırlık; Dil, mesleki genel mesleki eğitim, kültürel,pedegojik eğitim,
2.Değişim süreci; Yurt dışı eğitim faaliyetleri
3.Yaygınlaştırma faaliyetleri
4.Nihai raporu sunma
Proje amaçlarına ulaşmak için, yukarıda belirtilen faaliyetler, detaylarına uygun metodolojik olarak yerine ve sırasına göre ciddiyetle uygulanacak tır.
Öngörülen sonuçlar;
—Güçlendirilmiş kültürlerarası farkındalık,
—Mesleki profilleri ile bağlantılı geliştirilmiş yeterlilikler,
—AB Anlaşmasının 2 nolu maddesi uyarınca, farklılıkların farkında olan, ırkçılığa karşı, geniş dünya görüşüne sahip birey yetiştirmek,
—Okulumuzun kurumsal alt yapısını güçlendirerek, daha büyük projeler yapmak için zemin oluşturmak,
—Güçlendirilmiş istihdam edilebilirlik ve kariyerde ilerleme isteği ve çevrelerinde pozitif motivasyon unsuru olmalarını sağlamak,
—Katılımcı öğretmenlerin deneyimlerinin artırılması ile gerek okul öğrencileri ve gerekse ilgili sektörlerde iş dünyasının ihtiyacı olan kalifiye elemanların yetiştirilmesine yönelik motivasyonunu artırmak,
—BİT leri kullanabilen kişisel ve mesleki gelişimi yüksek, iş piyasasının ihtiyaçlarına cevap verebilecek ara elemanın yetiştirilmesi,
—Bina tasarım ve kullanımında enerjinin verimli bir şekilde kullanılıp, az enerjiden çok fazla istifade etme yöntemlerini ve uygulamalarının yaygınlaşması,
—Genel olarak, insanlarda çevreye saygılı, enerji kaynaklarını tasarruflu kullanmayı bir yaşam felsefesi haline getirmeyi yaygınlaştırması,
—Yapı sahiplerini, akıllı ev teknolojilerinin uygulanmasının, daha az enerji tüketeceğinden, ilk etapta pahalı görünse bile uzun vadede kendi bütçesi, ülke ve dünyamızın geleceği açısından faydalı olacağı bilincinin uyandırılması,
Beklenen Etkiler;
—Alınan eğitim sonrasında bilgi, beceri ve yeterliliklerin gelişmesi sonucu öğrencilerimizin daha kolay istihdam edilebilmeleri,
—Çevrelerinde takdir edilip, örnek alınmaları,
—Enerji ve doğal kaynaklara uygun tasarımlar yapılması,
—Daha hoşgörülü, insanlara saygılı bireyler olması,
—BİT lere ve Yabancı dil öğrenimine ilginin artması,
—Hedef kitlemizde çevre ve enerji tasarrufu bilinci oluşması.